Garanties:
Kwekersgarantie:
Altijd 100% vers-garantie van de kweker! Onze planten komen rechtstreeks uit de kas van de kweker. Bij de kwekers vindt altijd een kwaliteitscontrole plaats. Bij de plant wordt altijd de potmaat en de planthoogte netjes vermeld. De potmaat zal nooit afwijken omdat dit vaste maten zijn. De hoogte van de plant is een richthoogte waar kweker zich zoveel mogelijk aan tracht te houden. Elke plant is uniek en daardoor kan het voorkomen dat er soms wel eens wat hoogteverschil in zit, soms kan de plant wat kleiner/groter zijn. De hoogte van de plant wordt gemeten vanaf de onderkant van de pot tot en met de hoogste ranken van de plant.
Leveringsgarantie
Wij besteden alle mogelijke zorg aan het verzenden van onze producten. Is de plant toch beschadigd aangekomen of heb je een klacht over de levering? Neem dan contact op via info@plantada.nl. Dan zullen we samen op zoek gaan naar een oplossing! De kosten voor het retourneren is altijd voor de koper en terugzending moet in de originele verpakking.
Herroepingsrecht uitsluiting
Consumenten hebben het recht om producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen te retourneren. Maar planten zijn kwetsbare producten met een houdbaarheid (versproducten). Omdat het gaat om houdbare producten geldt de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen op deze producten helaas niet. Bederfelijke producten (versproducten), zoals onze planten, zijn uitgezonderd van dit recht. Daarom staat in onze algemene voorwaarden: artikel 8.2.d. “Onze verse producten kunnen niet geretourneerd worden, omdat deze snel bederven of verouderen”.
Garantie
Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van al onze producten. Omdat planten levende producten zijn, zijn ze natuurlijk nooit precies identiek aan elkaar. En kunnen vormen en hoogtematen dan ook wel eens afwijken. Heeft je plant een ziekte gekregen? Wordt de plant minder mooi of gaat hij dood? 100% garantie op kamerplanten is helaas niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Wanneer je de plant niet goed verzorgd (bijvoorbeeld door de plant niet genoeg water en licht te geven) kunnen wij een eventuele waardevermindering bij je in rekening brengen. Om voor garantie in aanmerking te komen ontvangen wij graag een foto van de kamerplant en het ordernummer/factuurnummer. Mag er echt iets mis zijn, dan horen wij dat graag en gaan wij hier op zoek naar een passende oplossing.
Klachtenprocedure
Plantada zal er alles aan doen om klachten te voorkomen. Er kan een enkele keer iets misgaan tijdens het transport. Laat het ons weten! In dit geval zullen wij altijd zorgen voor een passende oplossing. Stuur een mail onder vermelding van je ordernummer en voeg bij:
-Foto van de schade
-Foto van de plant/pot
-Foto van de verpakking
-Foto van adreslabel
“Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten”.
Wij doen er alles aan om je planten in topconditie bij je af te leveren.