1. Home
  2. /
  3. Garantie & Retourneren

Garantie & Retourneren

Wij doen er alles aan om je planten en bloemen in topconditie bij je te leveren. Maar, het zijn en blijven natuurlijk levende producten.

GARANTIES:

Kwekergarantie
100 % vers van de kweker!
Garantie van de kwekers. Onze planten en bloemen komen rechtstreeks uit de kas van de kweker. Bij de kwekers vindt altijd een kwaliteitscontrole plaats.

Leveringsgarantie
Wij besteden alle mogelijke zorg aan het verzenden van onze producten. Is de plant toch beschadigd aangekomen of heb je een klacht over de levering? Neem dan contact op via  info@plantada.nl. Stuur ons een foto van de beschadiging en in overleg bekijken wij wat de beste optie is. De kosten voor het retourneren is altijd voor de koper en terugzending moet in de originele verpakking.

Herroepingsrecht uitsluiting 
Consumenten hebben het recht om producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen te retourneren. Maar bederfelijke producten (versproducten), zoals planten en bloemen, zijn uitgezonderd van dit recht. Daarom staat in onze algemene voorwaarden: artikel 8.2.d. “Onze verse producten kunnen niet geretourneerd worden, omdat deze snel bederven of verouderen”.

Garantie
Heeft je plant een ziekte gekregen? Wordt de plant minder mooi of gaat hij dood? Dan is de kans groot dat de plant niet de juiste hoeveelheid water krijgt of niet op de juiste plek staat.  In veel gevallen kunnen wij je adviseren, zodat je daarna weer volop kunt genieten van jouw plant. Is jou kamerplant toch in zeer korte tijd overleden? Dan krijg je van ons korting op je volgende plant. 100% garantie op kamerplanten is niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Daarom is de korting ook geldig op een andere huiskamerplant in dezelfde prijsklasse. Om voor garantie in aanmerking te komen ontvangen wij graag een foto van de kamerplant en het ordernummer / factuurnummer. De korting is afhankelijk van hoe snel de plant is gestorven. 
Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van al onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Omdat planten levende producten zijn, zijn ze natuurlijk nooit precies identiek aan elkaar. En kunnen vormen en hoogtematen dan ook wel eens afwijken. Dus mocht er echt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij hier op zoek naar een passende oplossing.

Klachtenprocedure
Plantada zal er alles aan doen om klachten te voorkomen. Mocht je toch niet tevreden zijn, stuur ons dan zo snel mogelijk een mail. Binnen 2 dagen na ontvangst van de klacht, ontvang je een reactie met antwoord op jouw klacht.

 

Menu