1. Home
  2. /
  3. Garantie & Retourneren

Garantie & Retourneren

GARANTIES:

Kwekergarantie
Garantie van de kwekers. Onze planten komen rechtstreeks uit de kas van de kweker. Bij de kwekers vindt altijd een kwaliteitscontrole plaats. 100 % vers van de kweker!

Leveringsgarantie
Wij besteden alle mogelijke zorg aan het verzenden van onze producten. Is de plant toch beschadigd aangekomen of heb je een klacht over de levering? Neem dan contact op via  info@plantada.nl. Stuur ons een foto van de beschadiging en in overleg bekijken wij wat de beste optie is. De kosten voor het retourneren is altijd voor de koper en terugzending moet in de originele verpakking.

Herroepingsrecht uitsluiting 
Consumenten hebben het recht om producten binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen te retourneren. Maar bederfelijke producten (versproducten), zoals onze planten, zijn uitgezonderd van dit recht. Daarom staat in onze algemene voorwaarden: artikel 8.2.d. “Onze verse producten kunnen niet geretourneerd worden, omdat deze snel bederven of verouderen”.

Garantie
Wij staan als verkoper in voor de kwaliteit van al onze producten. Producten moeten namelijk wel beantwoorden aan de redelijke verwachting die je hiervan als klant mag hebben. Omdat planten levende producten zijn, zijn ze natuurlijk nooit precies identiek aan elkaar. En kunnen vormen en hoogtematen dan ook wel eens afwijken. Heeft je plant een ziekte gekregen? Wordt de plant minder mooi of gaat hij dood? Dan is de kans groot dat de plant niet de juiste hoeveelheid water krijgt of niet op de juiste plek staat.  In veel gevallen kunnen wij je adviseren, zodat je daarna weer volop kunt genieten van jouw plant. Is jou kamerplant toch in zeer korte tijd overleden? Dan krijg je van ons korting op je volgende plant. 100% garantie op kamerplanten is niet mogelijk, omdat de verzorging niet te controleren is. Daarom is de korting ook geldig op een andere kamerplant in dezelfde prijsklasse. De korting is afhankelijk van hoe snel de plant is gestorven. Wanneer je de plant niet goed verzorgd (bijvoorbeeld door de plant niet genoeg water en licht te geven) kunnen wij een eventuele waardevermindering bij je in rekening brengen.  Om voor garantie in aanmerking te komen ontvangen wij graag een foto van de kamerplant en het ordernummer/factuurnummer.  Mag er echt iets mis zijn, dan vernemen wij dat graag en gaan wij hier op zoek naar een passende oplossing.

Klachtenprocedure
Plantada zal er alles aan doen om klachten te voorkomen. Er kan een enkele keer iets misgaan tijdens het transport. Laat het ons weten! In dit geval zullen wij altijd zorgen voor een passende oplossing. Je kunt hiervoor – onder vermelding van je ordernummer – contact opnemen met onze klantenservice. Na ontvangst van de klacht, ontvang je een reactie met antwoord op jouw klacht.

“Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten”.

Wij doen er alles aan om je planten en bloemen in topconditie bij je af te leveren.

Menu